סליחה זה לא מספיק

| פורסם: 04 ספטמבר 2014 מהעיתונות

שלושה פורצים שדרסו שוטר במהלך מרדף עצבני במיוחד, שהתרחש ברחובות קרית טבעון בינואר 2013, התנצלו על מעשיהם וביקשו הזדמנות אחרונה, אבל השופט גזר עליהם עונשי מאסר ממושכים: "העבירות פגעו במספר ערכים חברתיים"

 

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד, גזר עונשי מאסר ממושכים על שלושה תושבי הכפר איבטין, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר לביצוע פשע; התפרצות למקורים מגורים בכוונה לבצע גניבה או פשע; גניבה; החזקת כלי פריצה והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

הסדר הטיעון בין הצדדים התקבל לאחר שמיעת מרבית עדי התביעה העיקריים, ובמסגרתו הוגש כתב אישום מתוקן. הנאשמים – נאדר ח'אלדי (37) ואיהאב (28) ועלי (28) נעראני – הודו במיוחס להם במסגרת ההסדר, שלא כלל הסכמות לעניין העונש.

shofet moshe gilad 150
 השופט משה גלעד

ב-23 בינואר 2013 קשרו הנאשמים קשר לבצע יחד התפרצויות לדירות מגורים ולגנוב את רכוש בעליהן, זאת כאשר עלי נעראני אמור לשהות במעצר בית לאחר ששוחרר בערבות ואושר לו לעבוד במכולת המשפחתית בכפר. לאחר שהשלושה החליטו לפרוץ לבית מגורים בקרית טבעון, הם נסעו אל המקום, בדקו אותו ושבו אליו ב-31 בינואר כשהם מצוידים בכלי פריצה. בחלוף דקות אחדות עטו איהאב ועלי קפוצ'ונים והתקרבו לבית, כאשר ברכב המילוט מסוג גולף ממתין ח'אלדי. בעזרת פטיש 5 ק"ג עקרו שני הפורצים חלון הזזה ממסילתו, נכנסו לבית ונטלו טלוויזיה 43 אינץ'. אחד מהם הוביל את הטלוויזיה לרכב, אולם אז הבחין בשוטרים והשליך אותה לשיחים.

בשלב הזה שני הפורצים נמלטו מהשוטרים, מיהרו להיכנס לרכב, כשהנהג מאיץ ונמלט ברחוב. בנתיב ההימלטות היתה באותה עת משאית שפרקה סחורה וחסמה את הרחוב, כמו גם ניידות משטרה שחסמו את הרחוב כדי למנוע את בריחת הנאשמים. הרכב נעצר, ושני שוטרים רצו לעבר הרכב, תוך שהם קוראים "משטה, עצור".

לפי כתב האישום נגד שלושת הפורצים, הם לא שעו להוראות השוטרים ולמרות שהבחינו באחד מהם, החל ח'אלדי בנסיעה מהירה ופרועה לאחור, בכביש חד סטרי, כשדלת הנוסע שליד הנהג פוגעת באחד השוטרים, וגוררת אותו בין תחתיתה לבין הכביש לאורך עשרות מטרים.

השוטר ושוטרים נוספים המשיכו לצעוק "משטרה" והורו לנאשמים לעצור, אולם הם המשיכו לנסוע לאחור בפראות, ופגעו ברכב שחנה ברחוב. לאחר שביצע פניית פרסמה של 180 מעלות, שכתוצאה ממנה נפל השוטר לצד הכביש כשהוא פצוע, הוא המשיך בנסיעה פרועה נגד כיוון התנועה. אחד השוטרים ירה מספר יריות לעבר הרכב, מה שלא הביא את הפורצים לעצור. זאת ועוד, ח'אלדי האיץ את המהירות ונסע לכיוונם של מספר שוטרים, שנמלטו ברגע האחרון מנתיב נסיעת הגולף וחלקם אף נאלצו לירות לעברו.

את ח'אלדי ייצגו עוה"ד תומר נוה ואמיר בר דיין. את איהאב נעראני ייצג עו"ד שלומי כהן. את עלי נעראני ייצג עו"ד חמודי מסרי. שלושת הנאשמים הביעו במשפט צער וחרטה על מעשיהם, הדגישו את רצונם להשתקם ואת הצורך לחזור למשפחותיהם בהקדם כדי לפרנסן, וביקשו הזדמנות אחרונה, תוך שהבטיחו לא לשוב ולבצע עבירות.

"העבירות אותן ביצעו הנאשמים בתיק זה הן עבירות חמורות מאוד ופגעו במספר ערכים חברתיים, לרבות שלמות הגוף והרכוש של כל אדם ובמיוחד אוכפי החוק ומתן אפשרות לתנועה חופשית בכבישים, מבלי לסכן את המשתמשים בדרך", קבע השופט גלעד בהחלטתו לגזור על הנאשמים עונשי מאסר ממושכים.

על ח'אלדי גזר השופט 4.5 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ופסילת רישיון למשך חמש שנים. על איהאב נעראני גזר השופט שנתיים מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי. על עלי נעראני גזר השופט שלוש שנים בפועל ושנתיים מאסר על תנאי. ח'אלדי גם חויב לפצות את השוטר שנפצע ב-10,000 שקל ואילו עלי נעראני יפצה אותו בסכום של 2,000 שקל בלבד.

את התביעה ייצג עו"ד אמיר אליאל.

 

מתוך http://www.posta.co.il/index.php/widgetkit/%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-2/caps-2/1998-%D7%A1%D7%9C%D7%99%D7%97%D7%94-%D7%96%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A7