נהגי קוקאין למעצר בית

| פורסם: 26 נובמבר 2014 מהעיתונות

שניים משלושת הנאשמים בפרשיית הסחר בעשרות גרמים של קוקאין שוחררו למעצר בית על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בניגוד לעמדת הפרקליטות.

על פי כתב האישום, שהגיש עו"ד אמיר אליאל מפרקליטות מחוז חיפה, תאמר כליבאתהחזיק ברשותו קוקאין במשקל 120 גרם, קשר קשר עם הנאשם סלים חורי (32) מאבו-סנאן למכור לו את הסם תמורת תשלום שגובהו לא ידוע, וב-29 באוגוסט העביר תאמר את הסם לנאשמים מחמוד כליבאת (19) ולקרוב משפחתו זכריה זובידאת (26), שניהם מקרית טבעון, וביקש מהם להעבירו לנאשם סלים.

מספר דקות לאחר האירוע שמתואר בכתב האישום נעצר רכבם של מחמוד וזכריה במחסום משטרתי על כביש 70, ובחיפוש ברכבם נמצאה כפפה ובתוכה הסם. השניים נעצרו מיד והועברו לחקירה. לאחר ניסיונות רבים ובחלוף כשבועיים נעצרו סלים באילת. עם זאת, תאמר עדיין נמצא בבריחה. מעצרם של השלושה הוארך מעת לעת ולפני כחודש הוגש כתב אישום בגין עסקת סם והחזקת סם, כל אחד על פי חלקו.

יחד עם כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשת מעצר עד תום ההליכים נגד השלושה, בה צוין בין היתר עברו הפלילי הרב של סלים, הכולל עבירות שונות בגינן ריצה מספר מאסרים. לגבי זכריה ומחמוד נכתב, כי בעברם רק עבירות תעבורה. בבית המשפט המחוזי חיפה הוארך מעצרו של סלים עד תום ההליכים, ובמקביל התקיים דיון בבקשת סנגוריהם של מחמוד וזכריה, עורכי הדין תומר נוה ואיברהים חורי, לשחררם לחלופת מעצר.

od nave tomer new 150
 עו"ד תומר נוה

השופטת רונית בש אמנם קבעה כי קיימות ראיות לכאורה, אך החליטה לדון בחלופת מעצר לגבי השניים נוכח עברם הנקי. השניים נשלחו לקבלת תסקיר משירות מבחן, שהמליץ על שחרורם בתנאים מגבילים עם איזוק אלקטרוני. השופטת בחנה את חלופות המעצר שהציעו הסנגורים ולבסוף החליטה לשחררם, תוך שהיא קובעת כי מעבר לעברם הנקי, חלקם של השניים היא רק בהסעת הסמים ברכב לצורך מסירתם. "בחינה לגופו של עניין של נסיבותיהם של הנאשמים, כמו גם בחינת חלקם בביצוע העבירות ביחס לחלקם של המעורבים האחרים ובחינת חלופות המעצר המוצעות, הביאוני לידי מסקנה, כי מדובר במקרה שבפנינו בנסיבות חריגות המצדיקות את שחרורם של הנאשמים", קבעה השופטת בש.

כאמור, ביום חמישי האחרון, למרות האזנות סתר שמפלילות לכאורה את החשודים, הם שוחררו למעצר בית עם איזוק אלקטרוני.

סנגורו של מחמוד, עו"ד נוה, מסר בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו והורה על שחרור החשודים, עכשיו נמקד את מירב המאמצים בתיק העיקרי".