הפרויקט של אסף עמבר

| פורסם: 30 אפריל 2015 Uncategorized

המשטרה טענה בעבר כי הצעיר מהקריות הכניס מיליון וחצי שקל מהתרמות פיקטיביות לבתי חולים, ואפילו קנה מרצדס חדשה על חשבון עם ישראל "הרחמן". המרצדס הוחרמה וחשבון הבנק שלו הוקפא, אבל עמבר נעצר שוב, והפעם בחשד שהצליח לרוקן את חשבונו שהוקפא באמצעות פרצה שמצא באינטרנט

אחרי שגרף מיליונים מהתרמות פיקטיביות בכל הארץ של אזרחים עבור חולי כליות ובתי חולים, לטענת המשטרה אסף עמבר (29) עקץ עכשיו גם את בנק הפועלים והצליח לשחרר כספים מחשבונו המעוקל, שנתפס לכאורה, על ידי המשטרה.

לפני ארבע שנים שודרה ב"כלבוטק" כתבה על עמבר, צעיר רהוט תושב קרית חיים, אשר נהג להתחזות לסטודנט ולחונך מטעם פר"ח של ילדים חולי כליות בבית חולים "שניידר", ולצאת למרכזי קניות שם היה מבצע "פרויקט התרמה" ומציג קבלות מזויפות של עמותה למען מושתלי כליה. כספי ההתרמה שהשיג הגיעו לאלף שקל ליום ויותר.

מאז הכתבה ההיא עשה עמבר חיל. הוא נעצר כמה פעמים, אך גלגלי החוק נעים לאט, ובינתיים הוא הספיק לעבור בכל הארץ ואסף לעצמו תיקים, מבית שאן ועד אילת. לדברי המשטרה, אחרי שסיים עם "בית החולים שניידר" הוא החל לזייף קבלות גם עבור תרומות למחלקה הנפרולוגית ברמב"ם, והוא כבר לא עובד לבדו אלא ארגן לכאורה סביבו קטינים ובגירים, כמו במקום עבודה מסודר, רק שאת כספי פרויקט ההתרמה שנמשך במרכזי ערים ומדלת לדלת, הוא גורף על פי החשד לכיסו. התלונות האחרונות נגדו התקבלו באילת.

ראש מחלק הונאות במחוז חוף, רפ"ק אלי סופר: "בני ישראל רחמנים בני רחמנים, ועמבר עושה הרבה הרבה כסף. הוא חי ברמת חיים מאוד גבוהה, רכש לעצמו מרצדס 2014 במזומן ב-340 אלף שקל, נוסע לחו"ל, חי חיים ראוותניים".

בפעם הקודמת שעמבר נעצר, בחודש דצמבר, תפסה המשטרה את המרצדס שלו. סנגורו, עו"ד אלי מאור, ביקש לשחרר את הרכב. רפ"ק סופר ורס"ב אלי פרנקו טענו בתגובה בבית המשפט כי מבדיקות של חשבונו, עמבר גרף במרמה בשיטה זו כספים בסך מיליון וחצי שקל במשך עשור. "הכסף לא שייך לו, הוא לא עבד יום אחד בעשר השנים האחרונות", אמרו נציגי המשטרה. "יש נגדו ראיות טובות וחזקות והתיק הועבר לפרקליטות"
בעניין מכונית המרצדס סיפר רפ"ק סופר שכאשר עמבר הגיע לחקירה, הוא הסתיר את מפתחות הרכב בתחתוניו, וכשנשאל טען שהמרצדס היקרה בכלל לא רשומה על שמו, ולא שייכת לו אלא לאמו. אמו, אומרים במשטרה, טוענת להפך. "מדובר במבקש מניפולטיבי, ששיקר לאורך כל החקירה וממשיך לשטות במשטרה ובבית המשפט. הוא גם מנהל חשבון בנק על שם אחיו, מזייף שיקים של אחיו, וכך הוא מנסה להסתיר את הכספים שקיבל, כך גם שילם לרכב. אם הוא רוצה לדון על הרכב, שיואיל להצהיר שהוא בבעלותו", אמר רפ"ק סופר.

עו"ד נוה טען בתגובה, כי שווי הרכב "רק" 250 אלף שקל וכי השארתו בתחנת המשטרה, עם הבלאי וירידת הערך, לא מועילה לחילוט. הוא הזכיר כספים שתפסה המשטרה בחשבונו של עמבר וכספי ערבות שהפקיד בבית המשפט – בסך הכל 80 אלף שקל – וטען שזה מספיק. השופטת יעל אבירם מבית משפט השלום בחיפה דחתה את בקשתו.

עכשיו מתברר שהכספים שבבנק כבר אינם בידי המשטרה. חשבונו של עמבר אמנם הוקפא למטרת חילוט עתידי, אך השבוע הוא נעצר לאחר שהתברר שהכספים "המוקפאים" ו"התפוסים" נמצאים בידיו. "הוא עקץ את בנק הפועלים, מצא פרצה דרך האינטרנט, ורוקן עשרות אלפי שקלים שהיו בחשבון", אומר רפ"ק סופר.

כעת, בבקשת המעצר האחרונה, עמבר נחשד בהפרת צו בית משפט, נוסף על העבירות הקודמות שיוחסו לו: זיוף מסמכים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. עמבר נחקר גם על ידי חוקרי רשות המסים, בחשד שהעלים את כל הכנסותיו ולא שילם מס על כספי התרומות הנאים שהרוויח.

עו"ד נוה טען בבית המשפט, בדיון להארכת מעצרו של עמבר, כי אין עילת מעצר וכי הכשל הוא בבנק. אבל שופט בית משפט השלום בעכו, יעקב בכר, האריך את מעצרו של עמבר עד יום שישי.