הספר שסירב לשלם דמי חסות

| פורסם: 12 יוני 2012 מהעיתונות

לא כולם מוכנים להיכנע לסחיטה באיומים, אך יש לכך מחיר כבד. ספר מקרית ביאליק הותקף באכזריות על ידי אדם שניסה להוציא ממנו אלפי שקלים. צילומי מצלמת האבטחה משמשים כעת כראיה בכתב אישום חמור נגד התוקף. הצילומים פורסמו בערוץ 10 על ידי הכתב אלי לוי

ספר אחד אמיץ בקרית ביאליק, סרב להיכנע לדרישה לשלם דמי חסות. התוצאה: הוא הותקף באכזריות. האירוע כולו, שהתרחש במשך 20 דקות, תועד במצלמת האבטחה של המספרה ופורסם הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 10 על ידי הכתב אלי לוי.

בצילומים נראה אדם שנכנס למספרה ומתחיל לדרוש מהספר שנמצא שם לבדו לתת לו מיד עשרת אלפים שקלים. הספר מסרב והתוקף בתגובה מאיים עליו שאם לא ייענה לדרישתו בתוך שבוע, הוא ידקור אותו בכל חלקי גופו ואפילו מדגים בתנועות ידיים כיצד יעשה זאת. עוד עולה מהסרטון שפורסם בערוץ 10, כי כעבור כמה דקות, המאיים עוזב את המספרה והספר שמשוכנע שהכול כבר מאחוריו יוצא אל מחוץ למספרה ופותח בשיחה עם אחד מבעלי העסקים השכנים. התוקף לא מרוצה מהמהלך של הספר ומתחיל לרוץ לעברו ואז מכה בו ללא רחם בכל חלקי גופו.

בכתב האישום שהוגש נגד התוקף נטען שהוא הלם בספר באגרופים, סטר לו, חבט את ראשו במכסה מנוע, בעט בראשו ופצע אותו. לאחר התקיפה החשוד נמלט מהמקום והספר המוכה חזר למספרה והזעיק עזרה. למותקף נגרמו חבלות בראש, נשיכות באוזן ופגיעות נוספות בכל חלקי הגוף.

"לא הייתה שם שום סחיטה באיומים", אמר לחדשות 10 עו"ד תומר נוה, סניגורו של הנאשם. "אירוע התקיפה היה בעקבות התגרות מקדמית של המתלונן, המתלונן אף הגיב באלימות ולאור כל הנסיבות, כתב האישום משקף מציאות שלטעמנו לא קרתה. מדובר בתקיפה שהייתה תולדה של תקיפה מהצד השני. האירוע התגלגל והגיע לאן שהגיע".

פרקליטות מחוז חיפה תבקש להטיל על הנאשם עונש מאסר ארוך, בניסיון להילחם בתופעת דמי החסות שממנה סובלים בעיקר בעלי העסקים הקטנים באזור חיפה והקריות.

 

מתוך http://www.krayot.com/archives/6582