המכות במושבה: חטיב יבצע שירות התנדבותי

| פורסם: 21 דצמבר 2014 מהעיתונות

מאי 2012: עלי חטיב עומד במרכזו של עימות אלים ומכוער בין הפועל חיפה למכבי פתח תקוה באיצטדיון המושבה, במהלכו סופג הקשר מכות מאנשי צוות של הקבוצה ממלאבס. כשהתפזר העשן חטיב הואשם גם הוא באחריות לתגרה ההמונית על הדשא. היום (שני), דצמבר 2013: חטיב זוכה בבית משפט השלום בפ"ת, וסיים את ההליך המשפטי ללא הרשעה, אך גם עם עסקת טיעון והתחייבות לביצוע עבודות שירות.

חטיב, שמשחק היום באחי נצרת מהליגה הלאומית, הגיע להקראת פסק הדין. השופט החליט לזכותו למרות שטען כי אלימות במגרשי הספורט היא משהו שיש לתת עליו את הדעת. עורכי דינו של חטיב, תומר נווה ואמיר בר דיין, אמרו בסיום ההחלטה: "אנחנו לא נוהגים להתייחס ללקוחות שלנו בהליכים פליליים".

כזכור, בעיצומם של מאבקי הירידה בליגת העל, מכבי פ"ת אירחה את הפועל חיפה במושבה. לקראת סיום המשחק החל עימות אלים מאוד, בהשתתפות שחקנים רבים משתי הקבוצות וכן אנשי צוות. חטיב ספג נגיחה בפניו ממאמן השוערים של פ"ת, עמי גניש, וכששכב על הקרקע בעט בו מקורב למועדון המלאבסי יגאל ממן.

"הנאשם הודה בעובדות כתב האישום המתוקן – בביצוע עבירה של תגרה", נכתב בהחלטת בית המשפט, "במסגרת עסקת טיעון בין הצדדים, הינם עותרים במשותף לסיום ההליך ללא הרשעה, להתחייבות ל-200 עבודות שירות ולהימנעות העבירה בעתיד. כל נקיטת אלימות היא פסולה, גם בעניינו של הנאשם שנקט באלימות במהלך תגרה שפרצה על כר הדשא".

אחד המעורבים בתקרית היה סטפן דנקוביץ', ששיחק בזמנו בהפועל חיפה, אולם מאז שוחרר מהקבוצה. דנקוביץ' עזב את ישראל עוד לפני שבית המשפט סיים לדון בעניינו, ועל כן הוצא נגדו צו מעצר. המשמעות: אם השחקן ינחת בארץ, הוא ייעצר מיידית.