החול הרך הציל חייה של התיירת משבדיה

| פורסם: 05 יולי 2008 מהעיתונות

בילוי סוף השבוע על צעירה משבדיה בחוף הים הסתיים בשבר בעמוד השדרה. מד"א: החול הרך שמר עליה ומנע פציעה חמורה הרבה יותר

 חייה של הצעירה בת 24 משבדיה, שנדרסה אתמול (שבת) על ידי ג'יפ בחוף הקשתות מדרום לחיפה נצלו תודות לחול הרך עליו שכבה – כך מעריכים במד"א. הצעירה, שנמצאת בארץ במסגרת חילופי סטודנטים של אוניברסיטת חיפה, נפצעה תחילה באורח קשה, אולם לאחר טיפול בבית החולים רמב"ם הוגדר במצב בינוני.

פינוי פצועים בחוף הים.

פינוי פצועים בחוף הים. צילום ארכיון: עומר מסינגר

"ירדנו לים, פרסנו שמיכה ואני נכנסתי למים", סיפר ידידה של הצעירה, רמי הרוש, איתו הגיעה בשעות הצהריים לחוף הים. "בשלב מסוים איבדתי איתה קשר עין כי הייתי די עמוק במים. פתאום שמעתי צעקות מהחוף. הסתובבתי וראיתי שמדובר באירוע במקום בו פרסתי את השמיכה". הוא סיפר כי היא נשארה לשכב על שמיכה מטרים מקו המים, בזמן שהוא הלך לשחות.

הרוש יצא מן המים במהירות והחל להתקרב לעבר המקום. "כולם צעקו 'דרסו אותה, דרסו אותה'", סיפר הרוש. "הגעתי במהירות לחוף והתחלנו לטפל בה. המראה היה קשה מאד. אבל כבר מתחילת האירוע אפשר לומר שהיה לה מזל גדול, אפילו גדול מאד".

הג'יפ שעבר במקום פגע, ככל הנראה, בחלק גופה השמאלי. למזלה, החול הרך הגן עליה מפגיעה קשה יותר. כתוצאה מפגיעת הרכב שקעה הצעירה בחול וספגה חתך עמוק בקרקפת שנתפר בחדר המיון. כמו כן היא סובלת משני שברים בעמוד השדרה.

למרות שלא נשקפה סכנה לחייה, אך בשל פגיעת הראש שאינה מוגדרת כקשה, היא אושפזה במחלק הכירורגית. מבית החולים רמב"ם נמסר כי הצעירה נמצאת בהכרה מלאה, עדיין נסערת וכואבת, אולם לא נשקפת סכנה לחייה.

12 נפצעו בתאונה חזיתית באותו האיזור

הצעירה נדרסה אחר הצהריים שעה ששכבה על החול בחוף. נהג ג'יפ שנסע על קו המים דרס אותה. מפקד משטרת טירת הכרמל, רב פקד טוביה ישראל, סיפר כי החשוד בדריסה הוא תושב איזור הקריות, בן 33, שנסע עם הג'יפ שלו בחוף הים. בשלב כלשהו הוא נסע לאחור ופגע בתיירת.

לאחר קריאות של אזרחים הוא הבין שהוא דרס אותה, הוא נסע קדימה כנראה מהלחץ ודרס אותה פעם נוספת", הוסיף רב פקד ישראל. לדברי המשטרה, הגבר הוא בעל עבר עשיר בעבירות תעבורה. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של הנהג הפוגע בבית משפט השלום בחיפה.

סניגורו, עו"ד תומר נוה, מסר ל-nrg מעריב כי הנהג לא פגע בכוונה תחילה בתיירת. לדבריו, הוא שיתף פעולה עם השוטרים מיד כשהבין שהוא צריך להגיע לחקירה.

בתאונה נוספת שארעה אחר הצהריים בכביש במחבר בין האוניברסיטה בחיפה לעוספיה, נפצעו קל עד בינוני 12 בני אדם, בהם כמה ילדים קטנים בגילאים 2-7. התאונה התרחשה בין

כלי רכב מסחרי לבין כלי רכב פרטי כשהשניים התנגשו חזיתית.

המכונית המסחרית סטתה מנתיבה, ככל הנראה, חצתה פס הפרדה רצוף ופגעה בכלי הרכב הפרטי. שוטרי התנועה, בפיקודו של רב פקד חיים חלפון, פתחו בחקירה. הפצועים הועברו על ידי אמבולנסים של מד"א כרמל לבתי חולים בחיפה.

מתוך http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/755/973.html