בן 12 נאנס בשירותים והנהלת ביה"ס שותקת

| פורסם: 21 דצמבר 2014 מהעיתונות

בקול רועד תיאר נער בן 12 וחצי מטירת כרמל כיצד נאנס בשירותי ביה"ס. מעל שבוע עבר ובבית ספרו לא עשו דבר. משרד החינוך: דיווחנו להורים והם לא פעלו

"הוא הכניס אותי בכוח לשירותים, הוריד לי את המכנסיים ואנס אותי. זה נמשך כשעתיים עד שהצלחתי לנצל רגע שהוא לא שם לב, להזיז את האבן מהדלת, ולברוח משם", כך בקול רועד, סיפר לנו היום א', נער בן 12 וחצי מטירת כרמל, כיצד הותקף מינית לפני כשבוע וחצי על ידי נער הגדול ממנו בשנתיים, הלומד עימו בחטיבת ביניים בטירת כרמל שליד חיפה.

זה היום התשיעי ברציפות ש-א', הלומד בכיתה ז', לא מגיע ללימודים בבית הספר, שנמצא ממש מול ביתו שבטירת כרמל. הסיבה העיקרית לכך היא שא' חושש לחזור לאותו בית ספר, בו הותקף בצורה קשה, על ידי נער הגדול ממנו. א' גם אינו רוצה ללמוד באותו בית ספר, כיוון שהמנהלת לא טיפלה באירוע כמו שצריך, כך טוענים הנער והוריו.

היום, בשעה שחבריו הגיעו לבית הספר, הוא ישב בודד בחדרו ונזכר שוב בהתעללות הקשה. "פחדתי מהילד הזה וברגע שנכנסתי להשתין הוא נכנס אחרי לשירותים הוריד לי את המכנסיים ואנס אותי", סיפר א'. "לאחר מכן כשחזרתי הביתה ירד לי דם, והרגשתי כאבים עזים. מאז אותו יום אני לא מפסיק לחשוב על אותם שעתיים בשירותים. אני מתעורר בלילה כשאני חולם על זה".

"אני רוצה שהילד שאנס אותי יקבל עונש חמור מאוד, שישב בכלא ושיבין שמה שהוא עשה לי זה דבר לא טוב", אמר היום א'. "אני רוצה שיטפלו בו טוב ואני מקווה שהוא לא יחזור לבית הספר".

א' ביקש לפנות באמצעותנו גם להנהלת בית הספר. "אני כבר רוצה לחזור לשחק עם החברים", אמר. "אני כבר יותר משבוע בבית ובמקום ללכת לבית הספר אני יושב כאן וחושב כל היום על מה שאותו ילד עשה לי. אני רוצה לחזור ללמוד ולהפסיק לשבת בבית".

איך מנהלי בתי הספר ישנים בלילה?

הוריו של א', שעלו לארץ לפני כמה שנים מחבר העמים, סיפרו כי מדובר בנער חולה במחלת האפילפסיה. אימו, סיפרה היום כי מאז אותו מקרה, הוא נבדק מספר פעמים על ידי רופאים, ואף אושפז בחדר מיון באחד מבתי החולים בעיר חיפה. לדברי אמו, מאז המקרה א' מתעורר בלילות, צועק וסובל הרבה יותר מהתקפות אפילפסיה.

אימו של א' סיפרה היום כי נודע לה על התקיפה המינית שעבר בנה, רק יומיים לאחר מכן. הדבר אירע במקרה, כאשר בן דודו של א', הגיע לבקר אותה בביתה. אז שמעה האם, מבעד לדלת, כיצד א' מספר לבן דודו על ההתעללות המינית שעבר.

האם סיפרה, כי מאז אותו יום, איש מבית הספר אינו מתקשר אליהם. לדבריה, איש גם לא הגיע אל הבית בניסיון לסייע לא' ולבני המשפחה. בני המשפחה הגישו לפני כשבוע תלונה במשטרת טירת כרמל אך לדבריהם מאז אותו יום איש לא עדכן אותם מה קורה עם החקירה.

בני המשפחה ופרקליטם, עו"ד תומר נוה, הפנו היום טענות קשות לגבי תפקוד בית הספר, בטיפול באירוע החמור. "איך מנהלי בתי הספר ישנים בלילה, כשהם יודעים שילד בן 12 שמונה ימים לא מגיע לבית הספר, והם לא שולחים אף אחד לביתו, שנמצא במרחק הליכה קצר משם", אמר עו"ד נוה בשיחה עם nrg מעריב.

"8 ימים הוא לא הגיע לביה"ס ואיש לא מגיע לביתו?". עו"ד תומר נוה. צילום: מקס ילינסון מקס ילינסון
"נגיע עד לשרת החינוך"

"איך יכול להיות, שבסוף שנת 2006 במדינת ישראל, ילד מותקף מינית בצורה ברוטאלית בשעת הלימודים, הופך להיות קורבן ונופל בין הכיסאות", שאל עורך הדין. "איש לא פנה למשפחה, ואני אגיע עם הבעיה של א' עד למשרדה של שרת החינוך", הבטיח.

"שאיש לא יחשוב שבגלל שמדובר במשפחה של עולים, שאולי לא כל כך מבינים ומכירים את המנטאליות הישראלית, אפשר יהיה לעבור לסדר היום אחרי מקרה כה חמור שקורה ממש בשעת הלימודים", אמר נווה.

מעיריית טירת כרמל נמסר בתגובה כי "העירייה רואה את המקרה בחומרה. המקרה מטופל על ידי מחלקת הרווחה של העירייה ועל ידי המשטרה. לגבי טענות על התנהלות בית הספר יש לפנות למשרד החינוך". גורם בעירייה סיפר היום כי כבר בשבוע שעבר נערך דיון לגבי עתידו של הילד המותקף. אך עם זאת הוסיף כי "מבירור שעשינו, עולה כי עדיין לא נמצא פיתרון להיעדרו מהלימודים למשך תקופה כה ארוכה", אמר הגורם בעירייה.

ממשרד החינוך במחוז חיפה נמסר בתגובה כי ברגע שנודע לבית הספר על האירוע, שהתרחש לדברי התלמידים לאחר שעות הלימודים, דיווח בית הספר על כך גם למפקחת על בית הספר וגם למפקחת על הייעוץ במחוז חיפה. לטענת המשרד, בית הספר קיבל הנחיות לפעול על פי הנהלים: כונסה ועדה בשיתוף רשויות הרווחה, משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי הייעודי, ונקבעה תוכנית פעולה לטיפול באירוע ולסיוע. במשרד הוסיפו כי בית הספר דיווח להורים על המקרה, אך הם לא הגיבו. עוד נמסר כי הנהלת בית הספר הגישה תלונה למשטרה נגד האב, על כך שלדבריהם תקף את מנהלת בית הספר.

ממשטרת מרחב החוף נמסר כי תחנת טירת-הכרמל חוקרת את המקרה והחקירה נמצאת כעת בעיצומה.