צפו: פורצים לבית – לעיני המשטרה

| פורסם: 23 דצמבר 2014 Uncategorized

פסח ידוע כחג שבו יש עלייה משמעותית במספר הפריצות לבתים, כשבעליהם נמצאים בחופשות ובילויים. פעמים רבות המשטרה מגיעה אחרי הפורצים, אלא שבמקרה הזה השוטרים הקדימו ותיעדו את הפריצה לבית בקרית טבעון. כך זה נראה

 

בדרך כלל כשהשוטרים מגיעים – הגנבים כבר ברחו מזמן. הפעם זה היה אחרת. היה מידע מודיעיני מוקדם. כל שנותר לשוטרים הוא להיערך מסביב – ולצלם הכל. בסרטון שצילמו לבסוף השוטרים ניתן לראות הכל. את כל תיעוד הדריסה: כיצד הגיעו הפורצים והיכן חנו, סמוך כל כך לעמדת המארב, וכיצד ברחו לבסוף, לא מרעש האזעקה אלה מרעש סירנות הימ"ר, כשהם משליכים בצד מסך פלזמה שתכננו לקחת איתם.

אחרי שני סיורים מקדימים הפורצים, בני משפחת נערני מהכפר איבטין, מרגישים בטוחים וניגשים למשימה. "שניים יורדים לכיוון הכתובת, נאדר שם קפוצ'ון על הראש ועלי הולך לכיוון הדלת", מתאר אותם אחד הבלשים שהשתתף במארב, על גבי תיעוד הוידאו, "הם בדלת עם פטיש, אני שומע דפיקות".

אבל הווילה בטבעון התגלתה כאגוז קשה, והפורצים חוזרים לשיטה הישנה, או כפי שהסביר זאת השוטר המתועד לוחש בסרטון, בעודו מתקשר עם חבריו – "אני שומע קולות של ניפוץ זכוכית". אחר כך הוא הוסיף, לאחר שהופעלה האזעקה – "הם בתוך הכתובת, לא מסתלקים".

אז האזעקה כאמור לא ממש הרתיעה, הסירנות של בלשי הימ"ר דווקא כן. הפורצים נמלטו עם כלי העבודה כשהחלו לשמוע את קולות הסירנות, כשעל הדרך הם דרסו שוטר, פגעו במכוניות חולפות ונמלטו. כבר בערב אותו היום נעצר אחד מהם. אחר כך נעצרו עוד שני חשודים שהיו ברכב לברוח מן הארץ – לכיוון השטחים.

לעו"ד תומר נווה, סנגורו של אחד מהם, יש דווקא גרסה שונה לאירועים. "הוא נתפס בטול כארם כי זו הייתה נסיעה שנקבעה מבעוד מועד", הוא אמר לחדשות 2, "זו לא פעם ראשונה שהוא שם, וללקוח שלי אין שום תיעוד ויזואלי בצילום אירוע הדריסה".

ואיך ידעה המשטרה היכן לארוב? פשוט. הפורצים לא הפסיקו לדבר על כך בטלפון.