חשד: בכיר ביטחוני לשעבר נפל קורבן לעוקץ

| פורסם: 23 דצמבר 2014 Uncategorized

בין קורבנות ההונאה, לכאורה, של סא"ל במיל' נמצא גם המנכ"ל לשעבר של המשרד לביטחון פנים חגי פלג. מכר של החשוד: "הוא הסתבך עם העולם התחתון"

 
גילויים חדשים בפרשת העוקץ שביצע קצין המילואים הבכיר: בין קורבנותיו היה גם המנכ"ל לשעבר של המשרד לביטחון פנים, חגי פלג, שהעביר לחשוד יותר ממיליון שקל. ל-ynet נודע כי בכירים נוספים נפלו קורבן בפרשה, וכן בני משפחתו של החשוד. חבר שלו, שגם הוא נעקץ על קצין המילואים, העריך היום (ב') שהקצין הסתבך עם גורמים בעולם התחתון ובשוק האפור, שגרמו לו לרמות את חבריו. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים, אולם אסר לפרסם את פרטיו. נציג המשטרה ציין בדיון כי החקירה החלה כבר ביוני 2013, אך המתלוננים לא הגיעו בבת אחת. עוד התברר כי עד כה הוגשו 10 תלונות וכי המעשים שמיוחסים לחשוד החלו כבר ב-2006.

עו"ד תומר נווה, סנגורו של החשוד, אמר בדיון כי מרשו ניסה לעשות הכול כדי להחזיר את חובותיו, עד כדי פתיחת קופות הגמל והשתלמות. לדבריו, "זה לא אדם שישב במסעדות יוקרה או ניצל את המצב כדי להתעשר. נכון שהוא עמד בחזית קבלת הכספים אבל לא לקח שקל לכיסו. אולי הוא פעל בטיפשות כשפעל עבור אחרים".

השופט זיאד סלאח ציין כי אין מחלוקת על עצם המעשים, והזכיר את "תרגיל העוקץ" המיוחס לחשוד, כשסיפר לקורבנותיו שזכה במיליונים בלוטו ושהוא זקוק לכספם כדי לשחרר את הכסף.

החשוד עצמו, סגן-אלוף (מיל') ובעבר מפקד בכיר ביחידה קרבית, נכנס לעולם העסקים אחרי שחרורו, ובין היתר ניהל חנויות של ציוד למתגייסים. אמש פורסם ב-ynet כי הוא חשוד שבמעשי העוקץ שלו לקח קיבל מיליון שקל מקציני צבא, משטרה ובני משפחה. בצהריים הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בעכו.

פלג היה לוחם וראש צוות בסיירת מטכ"ל, מג"ד בגולני ומפקד הימ"מ. גורם משטרתי אמר: "זה אולי נשמע מפתיע שאנשים בסדר גודל כזה נופלים בפח, אבל מדובר בהיכרות רבת שנים ביניהם ואמון שנצבר בסוג של 'אחוות לוחמים'".

החבר שנעקץ על ידי החשוד הוסיף: "בבסיס שלו הוא בן אדם טוב ואיכותי. הוא נקלע למצוקה גדולה והגיע למצב שהוא עשה טעויות נוראיות. הוא שיקר לחברים הכי טובים שלו בצורה מזעזעת. הוא הוציא מאיתנו כסף ברמייה, אבל זה נעשה כתוצאה מלחץ אישי מאוד גדול שהוא היה בו. יכול להיות שהוא עצמו קורבן בסיפור הזה. אבל שום דבר לא מצדיק את ההתנהגות המזעזעת שלו כלפי חברים קרובים ואנשים שנתנו בו אמון עיוור.

על החקירה אחראי מפלג ההונאה במחוז הצפוני במשטרה בפיקודו של רב-פקד עדוא קליין. לפי החשד, הקצין הבטיח לקורבנות שמהם לווה כספים שירוויחו סכומים גבוהים בהרבה. המכר הוסיף: "ראיתי בכתבה שהוא הבטיח למלווים רווחים גדולים. אבל מעולם לא ביקשתי ממנו רווחים. ביקשתי שיחזיר רק את הכסף שנתתי לו בצירוף ריבית והצמדה מינימליים. רק רציתי את הכסף שלי בחזרה.

"היו כמה סיפורים בכמה רמות, אבל זה התחיל מזה הוא סיפר שאחיו נקלע לצרה עקב צ'קים שהוא נתן. היה צריך להציל אותו, כי הוא הציל את אח שלו. מי שהכיר אותו ידע שזה הגיוני, כי במשך שנים הוא החזיק את המשפחה על הכתפיים. הוא היה בנאדם שכל החיים עזר לאנשים אחרים. הכרתי אותו כאדם מאוד טוב. כל אלה שהיו סביבו הכירו אותו כאדם טוב, אדם עם זכויות".

במהלך הלילה נפגש החשוד עם הסנגור שלו, עו"ד תומר נווה. לדבריו, לא מדובר בתרגיל עוקץ אלא באדם שביקש עזרה מחבריו בעת שירד מנכסיו. "הוא נקלע לקשיים בעסקיו כאשר ניסה לעזור לבן דודו וקיבל על עצמו את חובותיו", אמר הסניגור. "הבעיה שלאורך הזמן האנשים שעזרו לו איבדו את הסבלנות ובסופו של דבר התלוננו נגדו".