הפטנט של השוטר: צילם את הודאת הנאשם באמצעות הטלפון

| פורסם: 12 מרץ 2015 Uncategorized

עאוני סואעד מואשם שביצע ירי של 70 כדורים מרובה M-16, נמלט מהשוטרים ואף כיוון את הרובה לעבר אחד מהם. למרות ההודאה המוקדמת, בחקירותיו הוא שומר על זכות השתיקה

בכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוס חיפה נטען, כי עאוני סואעד (40) מהכפר הבדואי סואעדחמירה שבגליל ביצע ירי חי של 70 כדורים בחורשה סמוך לשפרעם. הוא מואשם בנשיאה והובלת נשק, וכן באיומים.

מחקירת משטרת שפרעם בטרם כתב האישום, עלה כי בעקבות סכסוך שפרץ בין קטין לבין בעל חנות באזור, הביא הקטין את אחיו הבגיר, שהצטייד ברובה M-16. על פי החשד, השניים ירו לעבר החנות, נמלטו, וירו כ-70 כדורים בחורשה ליד שפרעם.

בכתב האישום נטען, כי ב-26 בפברואר נסע סואעד יחד עם אחיו הקטין בשפרעם, כשהוא מחזיק ונושא ברכב רובהM-16 ובתוכה מחסנית ותחמושת. סמוך לכפר מגוריו ירה באמצעות הרובה עשרות כדורים באוויר. כאשר הבחין בכוחות המשטרה שהוזעקו למקום, החל להימלט רגלית כשהוא נושא את הרובה – כך לפי כתב האישום, בו נטען גם כי במהלך מנוסתו הסתובב סואעד לעבר אחד השוטרים, תוך שהוא מכוון את הרובה לעברו בכוונה להפחידו. השוטר שלף את אקדחו בתגובה, והנאשם המשיך במנוסתו עד שנתפס ונעצר על ידי השוטרים. בחיפוש ברכבו נמצאו שבעים תרמילים נקורים ושני כדורי 5.56 מ"מ.

אחד הפרטים המעניינים בסיפור הוא זה: אחד השוטרים שעצר את סואעד תיעד אותו באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו, כשהוא מודה במיוחס לו. למרות זאת, הנאשם שמר בחקירותיו על זכות השתיקה. לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת מעצרו של סואעד עד תום ההליכים המשפטיים. השופט יחיאל ליפשיץ מבית המשפט המחוזי בחיפה האריך את מעצרו עד להחלטה אחרת.

בהמשך יוחלט, בכפוף לשימוע, האם להגיש כתב אישום נגד הקטין ובאלו עבירות.

סנגורו של הנאשם, עו"ד תומר נוה, מסר בתגובה: "לאחר קבלת חומר החקירה נגיב בצורה מסודרת".