אישום חמור נגד מנגח הניידת

| פורסם: 22 נובמבר 2006 מהעיתונות

כשבועיים לאחר שהשתולל בכביש וניגח ברכבו ניידת משטרה, הודה יאיר כוכבי בחשדות המיוחסים לו

 כשבועיים לאחר שהשתולל בפראות עם רכבו באזור צומת הצ'ק-פוסט בחיפה, ואף ניגח ניידת משטרה בה נהג קצין האג"ם של מרחב החוף במשטרה, הודה היום יאיר כוכבי, בן 24 מנשר, בחשדות המיוחסים לו. כעת יחלו בפרקליטות מחוז חיפה לגבש כתב אישום חמור נגדו, במטרה להטיל עליו עונש כבד ולהרתיע נהגים אחרים.

האירוע התרחש לפני כשבועיים, אז דיווחה משטרת מרחב החוף על רכב פרטי שמסכן את התנועה בכביש באזור הצ'ק-פוסט בחיפה. מהמשטרה דווח כי הרכב השתולל בכביש, חצה את הצומת ברמזור אדום ועבר מנתיב לנתיב, כשהוא מסכן בצורה קשה את הולכי הרגל והנהגים באזור.באותה עת עשה סגן-ניצב אלי קריספיל, קצין האג"ם של מרחב החוף במשטרה, את דרכו הביתה. קריספיל, שזיהה את הרכב המשתולל, סימן לנהג לעצור בצד, אך לטענת המשטרה המשיך נהג הרכב להשתולל, ואף ניגח ברכבו את הניידת.

לאחר שקריספיל חש כי קיימת סכנה ממשית וכי הנהג עלול לגרום לתאונה קטלנית ולפגיעה בחפים מפשע, הוא ירה באוויר כמה פעמים. מיד לאחר הירי, נמלטו הנהג ואדם נוסף שישב לידו. הרכב נתפס על ידי המשטרה.

העונש המקסימלי: 20 שנות מאסר

מפקד מרחב החוף, תת-ניצב דוד סיסו, הפקיד את החקירה בידי משטרת זבולון. תוך זמן קצר התברר לחוקרי התחנה מי עומד מאחורי האירוע החמור, והם ניסו במשך כמה ימים לאתר את הנהג החשוד ואת הצעיר הנוסף שישב לידו ברכב. ואולם, רק כעבור ארבעה ימים הסגיר עו"ד תומר נוה את כוכבי לתחנת זבולון, לאחר שהתברר לו כי המשטרה מחפשת אחריו.

יום למחרת, במהלך דיון בהארכת מעצרו של כוכבי, נעצר צעיר נוסף, שלטענת המשטרה היה מעורב באירוע. מאז מעצרו, הכחיש כוכבי את החשדות המיוחסים לו. הבוקר חלה תפנית בחקירה, כאשר כוכבי הודה בפני החוקר הבכיר בתחנת זבולון, מאיר ממן, כי הוא זה שאחראי לפגיעה בניידת המשטרה של הקצין הבכיר.

בפרקליטות חיפה ובמשטרת זבולון שמחו לשמוע על התפנית בחקירה, והחלו לגבש את כתב האישום שיוגש נגד כוכבי, ככל הנראה כבר בשבוע הבא.

במשטרה הדגישו כי בין העבירות המיוחסות לו ישנן עבירות של ניסיון לרצח, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, ועבירות נוספות שהרשעה בהן עשויה להביא לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר בפועל.

גורמים במשטרה ובפרקליטות הדגישו כי כבר בימים הקרובים יבקשו מבית המשפט להאריך את מעצרו של כוכבי עד תום ההליכים נגדו, והדגישו כי לא יוותרו על הטלת עונש כבד, בעיקר לצורך הרתעה. עו"ד תומר נוה, המייצג את כוכבי, אמר כי הוא ידרוש מבית המשפט לשחררו לחלופת מעצר בתנאים מגבילים.

במקביל, ציינו במשטרה כי קצין בודק שמונה לחקירת המקרה קבע כי סגן-ניצב קריספיל נהג על פי הכללים, וירה באוויר רק כשחש שיש סכנה לחייו ולחיי נהגים והולכי רגל חפים מפשע. במשטרה הדגישו בנוסף כי החוקרים עדיין מחפשים אחר מעורב נוסף בפרשה, שנמלט מידי השוטרים ולא הגיע לחקירה.
מתוך http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/508/719.html